O założeniach projektu dyskutowano podczas nadzwyczajnej sesji Młodzieżowej Rady Miasta. Przedstawiciele młodzieży oraz Gminnego Zespołu Projektowego powołanego przez Prezydenta Jaworzna Pawła Silberta wymieniali poglądy dotyczące szans i potrzeb związanych z wdrożeniem założeń przedsięwzięcia.
– Ważną kwestią w programie jest współpraca wszystkich interesariuszy: nauczycieli, uczniów i rodziców - zaakcentował Bartłomiej Bogunia, koordynator programu, mówiąc o zadaniach i celach realizowanych w ramach innowacyjnego podejścia do edukacji przyszłości.
Oczekiwania Młodzieży
Przedstawiciele MRM zwrócili uwagę na to, że obecnie istnieje wiele kwestii, które ograniczają proces indywidualizacji nauczania, a to właśnie indywidualizacja powinna grać główną rolę w nowoczesnym nauczaniu.
- Edukacja Przyszłości powinna kłaść nacisk na rozwój kompetencji przyszłości – zarówno twardych jak i miękkich - mówili reprezentanci młodzieży.
Według młodych ludzi, aby nauka była efektywna, powinno się sięgać do nowoczesnych metod i form kształcenia. Istotny wpływ na proces edukacji widzą także w rozkładzie zajęć, który powinien być dostosowany do predyspozycji uczniów. Za konieczne uznano również wprowadzenie do szkół zajęć praktycznych i tematycznych warsztatów edukacyjnych, z uwagi na to, że nauka przez doświadczenie ma największy wpływ na proces zapamiętywania.
Relacja nauczyciel-uczeń
Dyskusja dotknęła także ważnej roli nauczyciela w procesie edukacji i relacji uczeń-nauczyciel.
- Założeniem programu jest dążenie do stanu, w którym jaworznicka szkoła będzie się wyróżniała indywidualnym podejściem do ucznia, w której uczniowie będą mieli możliwość rozwoju zainteresowań i odkrywania swoich mocnych stron – podkreśliła Ewa Sidełko-Paleczny, Sekretarz Miasta.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?