Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Relacja uczeń-nauczyciel, nowoczesne formy kształcenia. O edukacji przyszłości dyskutowano na nadzwyczajnej sesji Młodzieżowej Rady Miasta

oprac. Aneta Kasprzyk
W jaworznickich szkołach, przedszkolach i żłobku ma być wdrażany innowacyjny Program Edukacja Przyszłości – badania predyspozycji i umiejętności dzieci.
W jaworznickich szkołach, przedszkolach i żłobku ma być wdrażany innowacyjny Program Edukacja Przyszłości – badania predyspozycji i umiejętności dzieci. UM Jaworzno
W jaworznickich szkołach, przedszkolach i żłobku ma być wdrażany innowacyjny Program Edukacja Przyszłości – badania predyspozycji i umiejętności dzieci. O jego założeniach i sposobie realizacji dyskutowali przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta i Gminnego Zespołu Projektowego powołanego przez Prezydenta Jaworzna Pawła Silberta.

O założeniach projektu dyskutowano podczas nadzwyczajnej sesji Młodzieżowej Rady Miasta. Przedstawiciele młodzieży oraz Gminnego Zespołu Projektowego powołanego przez Prezydenta Jaworzna Pawła Silberta wymieniali poglądy dotyczące szans i potrzeb związanych z wdrożeniem założeń przedsięwzięcia.

– Ważną kwestią w programie jest współpraca wszystkich interesariuszy: nauczycieli, uczniów i rodziców - zaakcentował Bartłomiej Bogunia, koordynator programu, mówiąc o zadaniach i celach realizowanych w ramach innowacyjnego podejścia do edukacji przyszłości.

Oczekiwania Młodzieży

Przedstawiciele MRM zwrócili uwagę na to, że obecnie istnieje wiele kwestii, które ograniczają proces indywidualizacji nauczania, a to właśnie indywidualizacja powinna grać główną rolę w nowoczesnym nauczaniu.

- Edukacja Przyszłości powinna kłaść nacisk na rozwój kompetencji przyszłości – zarówno twardych jak i miękkich - mówili reprezentanci młodzieży.

Według młodych ludzi, aby nauka była efektywna, powinno się sięgać do nowoczesnych metod i form kształcenia. Istotny wpływ na proces edukacji widzą także w rozkładzie zajęć, który powinien być dostosowany do predyspozycji uczniów. Za konieczne uznano również wprowadzenie do szkół zajęć praktycznych i tematycznych warsztatów edukacyjnych, z uwagi na to, że nauka przez doświadczenie ma największy wpływ na proces zapamiętywania.

Relacja nauczyciel-uczeń

Dyskusja dotknęła także ważnej roli nauczyciela w procesie edukacji i relacji uczeń-nauczyciel.

- Założeniem programu jest dążenie do stanu, w którym jaworznicka szkoła będzie się wyróżniała indywidualnym podejściem do ucznia, w której uczniowie będą mieli możliwość rozwoju zainteresowań i odkrywania swoich mocnych stron – podkreśliła Ewa Sidełko-Paleczny, Sekretarz Miasta.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaworzno.naszemiasto.pl Nasze Miasto