Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Znaki zakazu wjazdu dla tirów w Jaworznie [WIDEO]. Ograniczenie tonażu na drogach przyniesie efekty?

Anna Zielonka
Ulicą Baranowskiego nie mogą jeździć auta powyżej 10 ton
Ulicą Baranowskiego nie mogą jeździć auta powyżej 10 ton Anna Zielonka
Droga Współpracy Regionalnej między Jeleniem a Byczyną w Jaworznie miała wyeliminować ruch ciężkich aut z lokalnych ulic, m.in. Baranowskiego, ale okazuje się, że tak się nie stało. Mieszkańcy domagają się spokoju, a Miejski Zarząd Dróg i Mostów, by ratować sytuację, wprowadził znaki zakazu wjazdu dla tirów. Czy one jednak pomogą?

Droga Współpracy Regionalnej jest przejezdna od grudnia ubiegłego roku. Ma zapewnić dogodne połączenie z autostradą tym kierowcom, którzy jeżdżą z towarem z i do Gminnej Strefy Aktywności Gospodarczej w Jeleniu.

Kierowcy idą jednak na łatwiznę. By wjechać na DWR od strony węzła byczyńskiego, najpierw trzeba nadrobić kilka kilometrów (wjazd na nową drogę znajduje się nie w graniczącej z węzłem byczyńskim dzielnicy Cezarówka, ani w sąsiedniej Byczynie, tylko na Borach, które leżą w pobliżu śródmieścia). Dlatego, aby skrócić sobie trasę, kierowcy TIR-ów jeździli i nadal jeżdżą drogami lokalnymi w Byczynie - mówi Eugeniusz Kosowski, mieszkaniec ulicy Baranowskiego, która przez ciężkie samochody wygląda jak szwajcarski ser. - Natężenie ruchu ostatnio nieco się uspokoiło, ale tiry i tak jeżdżą w nocy. Najgorzej jest, gdy jadą puste, wtedy przyczepy tłuką się o każdą dziurę w nawierzchni drogi. Nie można spać - dodaje jaworznianin.

W ubiegłym tygodniu na kilku byczyńskich ulicach drogowcy zamontowali znaki z ograniczeniem tonażu do 10 ton. - Opracowany przez nas projekt organizacji ruchu wprowadził zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 10 ton na ul. Baranowskiego (odcinek od łącznika z ul. Korczyńskiego) oraz na drogach lokalnych, Leńskiego, Rezedowej, Żytniej i Rewolucjonistów - mówi Nikodem Motyka, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jaworznie.

- To pozwoli zminimalizować ruch pojazdów ciężarowych, który odbywał się po ul. Baranowskiego i drogach przyległych. Wpłynie też na poprawę bezpieczeństwa pieszych oraz zmniejszy degradację nawierzchni dróg w tej dzielnicy - dodaje.

Drogowcy twierdzą, że kierowcy ciężkich samochodów przyzwyczają się do nowych ograniczeń. W tym miejscu ruch na drodze mają obserwować też służby pilnujące porządku w mieście. Jeśli kierowcy tirów nie będą stosować się do znaków, posypią się mandaty. - Ulica Baranowskiego nie jest przystosowana do ruchu ciężkich samochodów. Jest wąska, przylegają do niej domy mieszkalne. Patrole będą sprawdzać, czy kierowcy stosują się do znaków - mówi Wojciech Głowacz, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Jaworznie.


*KATASTROFA KOLEJOWA W SZCZEKOCINACH - RAPORT SPECJALNY DZIENNIKA ZACHODNIEGO
*ŚLĄZACY I KASZUBI WSPÓLNIE CHCĄ WALCZYĆ O UZNANIE MNIEJSZOŚCI ETNICZNEJ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto