W przebudowie jest wąski, ruchliwy i niebezpieczny odcinek, łączący Trasę Śródmiejską z Drogą Współpracy Regionalnej. Do tej pory każdy kierunek ruchu miał tylko jeden pas. Po przebudowie dotychczasowa droga stanie się dwupasmową jezdnią w stronę Krakowa, natomiast nitka w stronę Katowic (też z dwoma pasami) powstanie zaraz obok tej pierwszej. Nowa droga zyska odwodnienie. A obok przebudowanej trasy znajdą się także droga dla rowerów i ekrany akustyczne.
I, co bardzo ważne, w końcu piesi nie będą musieli bać się przechodzić przez ruchliwą, pełną ciężarówek jezdnię. Powstanie kładka nad drogą, na wysokości skrzyżowania z ulicą Czystą. Czy będzie podobna do tej, która przebiega nad Trasą Śródmiejską, w miejscu, w którym łączy dwa odcinki ulicy Chopina?
- Nie, to będzie inna konstrukcja - informował nas na samym początku przebudowy Tomasz Tosza z Urzędu Miejskiego w Jaworznie. - Kładka na Borach nie będzie miała windy, a dwa podjazdy, jeden od strony ulicy Chrzanowskiej, a drugi od strony ulicy Czystej. Po stronie Czystej powstaną też schody - informuje dalej urzędnik.
Na wysokości ul. Bielańskiej powstanie też przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną, zaopatrzoną w liczniki czasu przejścia i oczekiwania na zielone światło.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?