Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podróżni na stacji w Szczakowej korzystają już z nowego peronu ZDJĘCIA

tos
Zmodernizowany peron na stacji Jaworzno Szczakowa
Zmodernizowany peron na stacji Jaworzno Szczakowa tos
Cały czas trwa modernizacja linii kolejowej z Katowic do Krakowa a wraz z nią stacji Jaworzno Szczakowa. Do tej pory pociągi zatrzymywały się tu głównie przy znajdującym się tuż przy budynku dworca peronie pierwszym. Od kilku dni podróżni wysiadający lub wsiadający tam do pociągów korzystają jednak z całkowicie zmodernizowanego peronu trzeciego.

Na stacji Jaworzno Szczakowa w ubiegły poniedziałek zakończono zasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pasażerom służy dwustumetrowa wiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Trwa tam m.in. montaż kafelków. Pasażerowie w tym roku będą mogli skorzystać tutaj z dwóch wind - od strony miasta i na peron.

Na stacji w Jaworznie Szczakowej zbudowano także lokalne centrum sterowania. Komputerowe urządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunki pracy dyżurnych ruchu. Kontynuowane są też prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. Bezkolizyjne obiekty zwiększą poziom bezpieczeństwa, gdyż zastąpią tradycyjne przejazdy kolejowo-drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa z kolei budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych.

Prace na całym odcinku między Szczakową a Trzebinią obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

PKP Polskie Linie Kolejowe podkreślają, że dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice - Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto.

Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice - Kraków to ok. 2,0 mld złotych netto. Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaworzno.naszemiasto.pl Nasze Miasto