Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Możecie ominąć płatną A4, ale w Jaworznie są problemy

Anna Zielonka
infografika marek michalski
Wielki remont drogi krajowej nr 79 (czyli Trasy Śródmiejskiej) w Jaworznie trwa nadal, a kierowcy nie mogą doczekać się momentu, kiedy wreszcie się zakończy. Na TŚ, która zdaniem urzędników jest alternatywną drogą między Katowicami a Krakowem dla sąsiadującej z Jaworznem autostrady A4, wciąż napotykamy korki, remonty i objazdy.

Kierowcy poruszający się między Śląskiem a Małopolską mają więc dylemat. Pozostaje im wybierać między płatną A4 a rozkopaną drogą krajową nr 79.
Zdaniem kierowców, przebudowa Trasy Śródmiejskiej się ślimaczy. Problemy z czasem mają drogowcy remontujący drogę na Leopoldzie. Firma Drogopol obiecywała, że jedną z jezdni odda do użytku 10 listopada. Tak jednak się nie stało. - Jest początek grudnia, a kierowcy nadal muszą jeździć objazdami. Jak długo można - denerwuje się Zenon Kępa, kierowca dostawczej furgonetki. Niecierpliwią się też mieszkańcy Leopoldu. Z powodu remontu już od kilku miesięcy mają utrudniony dojazd do swoich bloków i sklepów.

Nie lepiej jest na Osiedlu Stałym, gdzie ma nastąpić zmiana organizacji ruchu i drogowcy z firmy Eurovia budują nowe skrzyżowanie. Problem w tym, że zdaniem kierowców jest ono źle zaprojektowane. Samochody, które mają wyjechać z parkingu przy dużym supermarkecie, stoją w sporych korkach, dochodzi do kolizji. Nikt nie wie, kto ma pierwszeństwo.

Polecamy: Nie będzie remontu gruntówek? Mało kasy!

Poprawy skrzyżowania domagają się nie tylko kierowcy, ale też radni. Na ostatniej sesji Rady Miejskiej radna Renata Gacek postulowała nawet, aby w godzinach szczytu, przynajmniej na czas przebudowy, na skrzyżowaniu stanął policjant i kierował ruchem.

Tomasz Tosza, urzędnik, który nadzoruje realizację projektu "Miasto Twarzą do Autostrady", twierdzi, że na Leopoldzie nie ma opóźnień, a korki na Osiedlu Stałym tworzą się tylko w wyniku remontu. - Termin przywrócenia ruchu na jednej jezdni na Leopoldzie, czyli 10 listopada, był terminem deklarowanym przez wykonawcę, którego firma nie dotrzymała. Jednak zgodnie z umową, budowa przejścia podziemnego ma być zakończona w połowie grudnia, więc w stosunku do umowy opóźnień nie ma - wyjaśnia Tosza. - Z kolei skrzyżowanie na Osiedlu Stałym jest zaprojektowane najlepiej jak to było możliwe. Teraz kierowcy natrafiają na problemy, bo ulicą Katowicką nadal jeździ sporo aut. Gdy zostanie otwarta ul. Wojska Polskiego, natężenie ruchu na Katowickiej zmniejszy się sześciokrotnie - zapewnia urzędnik. Przestrzega przed jazdą na pamięć. Kierowcy muszą się nauczyć nowego oznakowania. Obydwa odcinki drogi mają zostać otwarte w połowie grudnia. To jednak nie koniec korków i narzekania. W styczniu rusza kolejna przebudowa DK 79, tym razem między Osiedlem Stałym a Leopoldem.

Alternatywa?

Jedno z założeń budowy Trasy Śródmiejskiej w Jaworznie jest takie, aby jaworznicka część DK 79 stała się konkurencją dla autostrady A4.
Dzięki nowemu śladowi "krajówki", który omija zabudowane tereny, kierowcy mają zyskać możliwość wyboru - między płatną autostradą a bezpłatną trasą przez miasto.

Ale jak dotąd zarząd Stalexportu nie odnotował spadku natężenia ruchu na autostradzie.
- Dynamika przepływu kierowców na autostradzie jest niezmienna - informuje Rafał Czechowski, rzecznik Stalexportu.


NAJBOGATSI I NAJBIEDNIEJSI POSŁOWIE Z WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ KONIECZNIE
TOP 14 poszukiwanych przestępców w woj. śląskim ZOBACZ ICH TWARZE

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto