Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miasto stawia na reklamę. Pojawią się billboardy i plakaty

Grażyna Dębała
Sylwia Pstrąg i Katarzyna Florek wprowadzają ostatnie poprawki do plakatów promujących miasto
Sylwia Pstrąg i Katarzyna Florek wprowadzają ostatnie poprawki do plakatów promujących miasto fot. Grażyna Dębała
Ruszyła kampania promocyjna miasta. Pomysłodawcy chcą reklamować Jaworzno, jako miejsce, gdzie warto inwestować, mieszkać i uczyć się.

W Katowicach, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Gliwicach, Mysłowicach, Chorzowie i Tychach stanęły bilboardy, które mają promować walory Jaworzna. W sumie w miastach regionu i w samym Jaworznie bilboardów będzie czterdzieści. Dodatkowo uruchomiono też witryny internetowe, które stanowią kompendium wiedzy dla przedsiębiorców i uczniów.

Kampania składa się z trzech przekazów. Każdy kierowany jest do innej grupy społecznej. Plakaty zachęcają uczniów, by ci wybierali szkoły w Jaworznie. Przekonują też przedsiębiorców do tego, by właśnie w Jaworznie chcieli prowadzić swoje firmy.

- Dzięki pakietowi uchwał przedsiębiorcy mogą liczyć na spore ulgi. Chodzi tu na przykład o zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów, na których realizowane są nowe inwestycje. Na ulgi mogą liczyć też przedsiębiorcy, którzy już działają w mieście. Ci, którzy utworzą nowe miejsca pracy mogą uzyskać zwolnienie z podatku od nieruchomości w wysokości 15 lub 10 procent sześciomiesięcznych kosztów wynagrodzenia brutto, poniesionych przez przedsiębiorcę w związku z utworzeniem nowego miejsca pracy - tłumaczy Sebastian Kuś z Urzędu Miejskiego w Jaworznie.

Na ulgi mogą liczyć też osoby, które zamieszkają w Jaworznie. Dla nich przygotowano ofertę, która zwalnia ich z podatku od nieruchomości przez 10 lat. Kampania kosztuje w sumie 30 tys. zł.

Opinie mieszkańców na jej temat są podzielone, choć generalnie pomysł chwalą. Jedni przekonują, że w promocje warto inwestować, bo takie pieniądze do kasy miasta w końcu wrócą i to pomnożone. Inni twierdzą, że lepiej było je wydać po to, by poprawić warunki życia tych, którzy już mieszkają w Jaworznie.

- Moim zdaniem lepiej było wydać te pieniądze na łatanie dróg. Korzyść byłaby podwójna, bo ulgę odczuliby mieszkańcy, a poza tym dobre drogi są świetną wizytówką miasta. Chyba nawet lepszą niż bilboardy - przekonuje Maciej Niwczyk, mieszkaniec Jaworzna.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaworzno.naszemiasto.pl Nasze Miasto