Na fakt ubytków w Trasie Śródmiejskiej, ale także w Obwodnicy Południowej Miasta zwrócił uwagę radnych Paweł Bednarek, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. Czytamy o tym w piśmie MZDiM-u, które powstało na posiedzenie komisji gospodarki Rady Miejskiej.
Jaworzno na Facebooku. Koniecznie dołącz do nas i bądź na bieżąco z tym co dzieje się w mieście!
Jak wynika z fragmentu tego pisma, utrzymanie nawierzchni dróg i chodników wymaga coraz większych nakładów finansowych, bo jaworznickie drogi są w coraz gorszym stanie. Nie chodziło tu jednak głównie o TŚ i OPM, ale o drogi ogólnie.
- Temat na komisji dotyczył głównie środków przeznaczonych na roczne bieżące utrzymanie czystości i utrzymanie zimowe - wyjaśnia Bednarek. - Środki na ten cel są co roku porównywalne, a ilość kilometrów do utrzymania przybywa - dodaje.
Przyznaje jednak, że niektóre drogi powiatowe, starsze niż oddane do użytku w ostatnich latach, z racji na ich stopniowe zużycie i z uwagi na zwiększający się ruch, wymagają niezależnie od bieżących napraw, w niektórych przypadkach większej modernizacji.
- Obecnie nad katalogiem takich dróg MZDiM, jako zarządca dróg w mieście, pracuje wspólnie z Wydziałem Inwestycji Miejskich - dodaje dyrektor MZDiM-u. Podkreślił, że inspektorzy MZDiM prowadzą na bieżąco objazdy dróg i mają ogólny podgląd na infrastrukturę drogową. Na bieżące utrzymanie dróg (tzw. "łatanie dziur") MZDiM ma obecnie w roku 2012 łącznie 1,1 mln zł. Dla przykładu w roku 2011 było to 1, 4 mln zł. Na uzupełnianie ubytków miasto przeznaczyło do kwietnia już 565 000 tysięcy zł.
- Natomiast dzięki zmianom w budżecie dokonanym w kwietniu przez Radę Miasta kwota ta uległa zwiększeniu o 727 tys. zł. Środki te posłużą zarówno naprawie nawierzchni dróg, jak i zamówieniu usług sprzętowych niezbędnych do wykonywania prac w zakresie utwardzania dróg gruntowych frezem asfaltowym pozyskanym z inwestycji drogowych realizowanych w ramach projektu Miasto Twarzą do Autostrady - informuje Bednarek.
W piśmie MZDiM-u jest jednak mowa nie tylko o drogach starszych i gminnych. Zdanie o Trasie Śródmiejskieji Obwodnicy Południowej Miasta też znalazło się w jego wypowiedzi.
"Także drogi wybudowane stosunkowo niedawno, jak np. Obwodnica Południowa Miasta czy też Trasa Śródmiejska wymagają częściowej poprawy" - czytamy w dokumencie. Wśród ubytków wymienione są liczne spękania, wykruszenia warstwy ścierne i wyboje. Chodzi tu o odcinek TŚ między ulicami Matejki i Chopina oraz o odcinek OPM między ulicami Moniuszki i Szelonka.
Dlaczego Trasa Śródmiejska, która z założenia ma być wizytówką naszego miasta, psuje się po tak krótkim czasie? Urzędnicy z Urzędu Miejskiego w Jaworznie podejrzewają, że warstwa ścieralna jezdni mogła zostać źle nałożona, tzn. poczas zbyt niskiej temperatury i to w niewłaściwy sposób zadziałało na nawierznię. - Znamy sprawę i skierowaliśmy już reklamację do firmy która budowała drogę - mówi Marcin Miłek z UM. W planach jest też budowa ronda na skrzyżowaniu z ulicą Matejki.
BUDYNEK JAK TITANIC? JEDNA Z NAJWIĘKSZYCH ZABRZAŃSKICH TAJEMNIC ODKRYTA [ZDJĘCIA + FILM]*
OSTATNI CASTING MISS ZAGŁĘBIA 2012 [ZOBACZ ZDJĘCIA!]**
MATURA 2012 - ZOBACZ CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ, SPRAWDŹ ARKUSZE i ODPOWIEDZI. PRZECZYTAJ O PRZECIEKACH
* WEŹ UDZIAŁ W PLEBISCYTACH:
NAJLEPSZY NAUCZYCIEL 2012
CHUDNIESZ - WYGRYWASZ ZDROWIE
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?