Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

DTŚ do Jaworzna. Będzie przetarg na przygotowanie projektu budowy drogi

Monika Chruścińska-Dragan
DTŚ do Jaworzna. Będzie przetarg na przygotowanie projektu budowy drogi
DTŚ do Jaworzna. Będzie przetarg na przygotowanie projektu budowy drogi
Kilkanaście minut, zamiast kilkudziesięciu. Tyle czasu zająć ma podróż z Katowic do Jaworzna, i to nie autostradą, a nowym odcinkiem Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ). Odcinkiem, którego póki co nie ma jeszcze nawet na papierze. Ale jest szansa, że to się zmieni.

DTŚ do Jaworzna. Będzie przetarg na przygotowanie projektu budowy drogi:

Jaworzno, lider zawartego rok temu porozumienia mysłowicko-sosnowiecko-jaworznickiego, lada dzień rozpisze przetarg na przygotowanie projektu wydłużenia trasy do Jaworzna i Sosnowca.

Dziś komfortowy przejazd z zachodniej części województwa śląskiego na wschód kończy się przed Mysłowicami. DTŚ ma rozładować ruch w mieście i usprawnić przejazd z Sosnowca do Katowic. Jak dokładnie pobiegnie trasa, sprecyzuje dopiero studium transportowe, którego opracowanie jest głównym elementem ogłaszanego właśnie przetargu.

Studium transportowe obejmie obszar od Katowic po Dąbrowę Górniczą i Wojkowice. Jak zapowiada jaworznicki magistrat, to będzie pierwsze tak rozległe badanie. Przepytanych zostanie w sumie około 32 tys. ludzi.

- Dowiemy się, gdzie jeżdżą, po co i czym. Przeprowadzone zostaną też pomiary natężenia ruchu na drogach w tym rejonie. Dzięki temu powstanie model model potrzeb komunikacyjnych wschodniej części aglomeracji - zapowiada Barbara Makowska z UM w Jaworznie.

Na studium transportowe i koncepcję techniczną potrzebne jest ok. 2 mln 300 tys. zł. Z tego Mysłowice wyłożą 700 tys. zł, Sosnowiec 1 mln 25 tys., a Jaworzno - 557 tys. zł. Dokumentacja gotowa ma być do sierpnia 2015 roku, aby już wtedy zacząć starania o zgodę na budowę i wnioskować o dotację, a w 2016 rozstrzygnąć przetarg i w ciągu dwóch lat zbudować drogę.

Przypomnijmy: inwestycja została podzielona na dwa etapy - pierwszy pobiegnie od niewybudowanego jeszcze węzła Wilhelmina w Katowicach przez Mysłowice do węzła Jęzor na granicy Jaworzna i Sosnowca i kosztował będzie 300 mln zł, a drugi, droższy (ok. 600 mln) - od węzła Janów w Mysłowicach prawdopodobnie do węzła na S1 w Sosnowcu.

Prawdopodobnie, bo władze tego ostatniego miasta odstąpiły od proponowanego wcześniej przebiegu trasy przez centrum miasta i teraz rozważają opcję poprowadzenia drogi ulicą Mikołajczyka i dalej śladem starej kolei piaskowej do nowego węzła "Bór" na trasie S1.

Wcześniej jeszcze musi powstać węzeł Bagienna-Wilhelmi-na w Katowicach, który znalazł się na liście projektów kluczowych województwa śląskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaworzno.naszemiasto.pl Nasze Miasto