Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S1 z Podwarpia do lotniska w Pyrzowicach. Otwarcie ofert na budowę drugiego pasa na "drodze śmierci"

AD
18.04.2018 pyrzowice

Droga s1 Pyrzowice
18.04.2018 pyrzowice Droga s1 Pyrzowice Marzena Bugala- Azarko / Polska Press
16 firm złożyło swoje oferty w przetargu na dobudowę drugiej jezdni na trasie S1 między Pyrzowicami i Podwarpiem. W piątek, 20 kwietnia otwarto oferty. Najtańszą złożyło konsorcjum firm Banimex i Azi Bud z Będzina i węgierskiej firmy Duna Aszfalt. Konsorcjum zaoferowało wybudowanie drugiego pasa na około 9-kilometrowym odcinku S1 za 107,2 mln zł. Na razie trwa analiza ofert w GDDKiA.

Druga najtańsza oferta za wykonanie tej inwestycji także pochodziła od międzynarodowego konsorcjum - Rubau Polska i Construcciones Rubau S.A. z Hiszpanii (127,7 mln zł). Trzecią najniższa ofertę także złożyło konsorcjum firm Mostostal Warszawa, Masfalt z Pruszkowa i Drogomex z Pruszkowa (121,9 mln zł).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach, która jest inwestorem miała na ten cel 158 mln zł.
GDDKiA sprawdza teraz oferty, by dokonać wyboru najkorzystniejszej.

Pechowy przetarg na S1

Czy tym razem uda się doprowadzić procedurę do szczęśliwego końca i rozpocząć budowę drugiej jezdni na trasie nazywanej przez kierowców „droga śmierci“?
To bardzo ważna droga, prowadząca z aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej do lotniska w Pyrzowicach. Niestety tuż za węzłem Podawrpie dwupasmówka nagle się zwęża i staje się drogą jednomasmową. Dla kierowców, którzy nie znają drogi, to często zaskoczenie. To właśnie tu, na jednojezdniowej trasie najczęściej dochodzi do tragicznych wypadków, zazwyczaj w trakcie wyprzedzania, które jest tu niedozwolone.

Odmówili podpisania umowy

Budowa drugiej jezdni nie doszła ostatnio do skutku, po ponadwuletnim przetargu po tym, jak konsorcjum firm MOSTOSTAL WARSZAWA SA i ACCIONA CONSTRUCCION SA z Hiszpanii odmówiło podpisania umowy z inwestorem. Powodem były przedłużające się procedury przetargowe, brak podwykonawców oraz zmiana uwarunkowań rynkowych. Konsorcjum wygrało przetarg oferując wykonanie inwestycji za 76,8 mln zł, podczas gdy kwota jaką na ten cel zarezerwowano w GDDKiA to ponad 161 mln zł. Gdyby udało się zrealizować przedsięwzięcie za tę cenę, byłyby to znaczne oszczędności dla budżetu państwa. Żadna z pozostałych firm, biorących udział w tym przetargu nie była, po rezygnacji zwycięskiego konsorcjum, zainteresowana przejęciem kontraktu po nim.

Czytaj też:

Przesunięto kolejne przetargi na budowę S1
Firmy nie są zainteresowane budową drugiego pasa na S1
Autostrada A1. Do Częstochowy pojedziemy za rok, nad morze w 2021

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto